BARONS fick investering i danska Draknästet

BARONS fick investering i danska Draknästet

januari 2020

Our Journey

BARONS tackade ja till en investering från Jacob Risgaard i det danska Draknästet. Men precis innan hade de avstått från ett erbjudande på hela 15 miljoner!


Jacob Risgaard är bland många känd som den mest populära draken i den danska versionen av Draknästet. Han är en mogul när det kommer till e-handel och har bland annat startat CoolShop. Med Jacobs hjälp kommer BARONS kunna fortsätta sina framsteg utanför Danmarks gränser och expandera till de svenska och holländska marknaderna. Men innan investeringen från Jacob accepterades, fick BARONS in ett erbjudande på 15 miljoner från Jesper Buch för 100% av företaget. Det galna erbjudandet är det största i programmets historia. Trots det tackade Joachim, BARONS grundare, nej!

Vi på BARONS är riktigt nöjda med investeringen och vi är särskilt glada över att det var Jacob Risgaard som investerade.

”Jacob Risgaard är en jätte när det kommer till e-handel, vilket är bra för oss.”

Jacob Risgaard är en jätte när det kommer till e-handel, vilket är bra för oss.". Vi kan få support med allt som är viktigt för vårt företag - logistik, betalningar och allmän kunskap om hur man driver en online verksamhet i stor skala. Han har hela organisationen, och det märkte vi direkt. "Jacob kommer att lyfta oss", säger Joachim Latocha, grundare och ägare av BARONS.

 

 

Jacob Risgaard
Jacob Risgaard är en av grundarna till Coolshop och känd från TV2-programmet "365 dagar till framgång" och den danska versionen av Draknästet. Han har jobbat med e-handel sedan 1996 med stor framgång och vet hur man gör för att skapa lönsamma företag online.

Jacob Risgaard uttalar sig om investeringen i BARONS
Det allra första jag investerar i är människan. Och när det står två hungriga unga människor som har sett ett gap i marknaden så finns det ingen tvekan hos mig. För det de säger är helt sant. Varför skulle Danmark inte vara ledande inom skjortor, nu när vi är ledande inom allt möjligt annat inom design. Och så har de dessutom klippt bort alla dyra mellanhänder. Danskt-producerat, direkt till konsumenten.

...... Varför skulle Danmark inte vara ledande inom skjortor, nu när vi är ledande inom allt möjligt annat inom design.



Christian Arntstedt og Jacob Risgaard i Løvens Hule


BARONS och Jacob Risgaard
BARONS bygger på ambitionen att skapa den perfekta business-skjortan. Joachim Latocha grundade företaget 2014 och tillbringade sedan två år på att utveckla skjortorna. På BARONS tror de inte på modebranschens besatthet av nya trender. Därför är det alltid samma, tidlösa skjortor som säljs.

För fem år sedan lämnade Joachim Latocha sin position som högavlönad direktör på Deloitte, där han jobbade i flera år med att köpa och sälja företag. Drömmen var att skapa den perfekta vita skjortan för affärsmän, vilket han var väl insatt i genom sitt arbete. Enbart produktutvecklingen tog två år.

 

Foto: Per Arnesen for DR