Philip Conradsson

Philip Conradsson

september 2021

Man In The Shirt

 

Mitt namn är Philip Conradsson och jag jobbar som moderedaktör och influencer och har under åren skrivit för framstående svenska tidningar såsom Metro, King Magazine och The Wynd. Jag har alltid haft en stor passion för kläder och intresset ökade ytterligare när mina föräldrar tog över en multibrand-store i min hemstad Kalmar under mitt sista år  i grundskolan. I samband med det fick jag möjlighet att följa med på inköp i Stockholm och träffa några av de största varumärkena, vilket såklart var det häftigaste jag kunde få uppleva i den åldern. Efter bara ett besök insåg jag att Stockholm var den stad jag ville bo i och jobba med kläder i  - oavsett vad som skulle krävas av mig för att ta mig dit.



I skrivande stund har jag bott i Stockholm i nästan 10 år och jag kan fortfarande inte tänka mig att bo någon annanstans. 

”Arkitekturen, närheten till vattnet och de vibrerande gatorna av välklädda människor är något jag inte skulle kunna vara utan. Jag slutar aldrig inspireras av omgivningen eller av människorna som jag är övertygad om har påverkat mig i hur jag klär mig och uttrycker mig idag.”

Genom åren har jag haft den fantastiska möjligheten att jobba med några av de största varumärkena i Skandinavien och internationellt. Något som på olika sätt har lett till där jag är idag. Trots det så har jag under åren tänkt på hur mode och trender konstant ändras. Detta leder till en ständigt ökande konsumtion på ett ohållbart sätt. Med denna insikt tycker jag alla har ett ansvar att göra smarta val i hur man väljer att konsumera kläder och att bygga en garderob som håller över tid snarare än att byta ut plagg beroende på trender, säsong efter säsong.

Phillip Conradsson in BARONS shirt

I mitt samarbete med Barons var det därför viktigt för mig att dela vår gemensamma värdering kring kvalité, hållbarhet och hantverk. Att kunna inspirera men samtidigt informera andra om hur vi kan konsumera på ett smartare och mer hållbart sätt. Jag är verkligen inspirerad av Barons med tanke på hur de presenterar sin kollektion som inte påverkas av trender och säsonger. Den har helt enkelt fokus på god kvalité, ett bra hantverk och en design som inte går ur tiden med hjälp av ett fåtal modeller i en permanent kollektion. För mig är det ett gott exempel på hur alla varumärken borde jobba framöver för en hållbarare framtid.

Jag ser verkligen fram emot att fortsätta vårt samarbete och visa er allt det vi skapat tillsammans - men även vad som komma skall. 

 

Fakta

Philip Conradsson är 28 år gammal och uppväxt i den lilla staden Kalmar. Direkt efter gymnasiet som 19 åring flyttade han till Stockholm för att uppfylla sin dröm om att jobba med kläder och är nu inne på sitt 10:e år i staden han trivs allra bäst. Under åren har Philip jobbat som moderedaktör för framstående svenska tidningar såsom Metro, King Magazine och The Wynd. Han jobbar även som influencer där han tillsammans med varumärken skapar inspirerande och kvalitativt innehåll inom herrmodesegmentet.

Philip drivs av att få vara kreativ och att ha många bollar i luften, där ingen dag behöver vara den andra lik. Att kunna kombinera det estetiska via sin Instagram med skrivandet och samtidigt fungera som bollplank till företag inom marknadsföring har verkligen blivit en perfekt kombination för att få det bästa av två världar i sitt företagande.

Philip bor i centrala Stockholm i stadsdelen Vasastan med sin flickvän Susanna, son Ben och hunden Conrad och har precis köpt en ny lägenhet i samma område för att kunna rymma den utökade familjekonstellationen.

Kevin Magnussen portræt